khabeman

khabeman

khabeman
khabeman

khabeman

khabeman

دانلود پروتکل گروه درمانی وسواس - پروتکل درمان وسواس با رویکرد شناختی رفتاری


پروتکل گروه درمانی وسواس - پروتکل درمان وسواس با رویکرد شناختی رفتاری

پروتکل گروه درمانی وسواس پروتکل درمان cbt وسواس پروتکل درمان شناختی رفتاری وسواس pdf

دانلود پروتکل گروه درمانی وسواس - پروتکل درمان وسواس با رویکرد شناختی رفتاری

پروتکل گروه درمانی وسواس
پروتکل درمان شناختی رفتاری وسواس
پروتکل cbt برای وسواس
پروتکل درمان cbt وسواس
پروتکل درمان شناختی رفتاری وسواس pdf
پروتکل درمان وسواس رویکرد شناختی
پکیج درمان وسواس فکری
پروتکل درمان وسواس
پکیج درمان وسواس
پروتکل درمان وسواس با رویکرد شناختی رفتاری
پروتکل درمان وسواس فکری
پروتکل درمان وسواس فکری عملی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 487 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

تعداد جلسات:   10

تعداد صفحات:  20

نوع فایل: PDF و WORD قابل ویرایش

 

بخشی از متن فایل:

جلسه اول : علائم وسواس و منطق کلی درمان

هدف: ارزیابی مراجعان، آشنایی آنها با یکدیگر و آشنایی با علائم وسواس فکری و عملی و منطق کلی درمان

دستور جلسه:

الف - ارزیابی مراجعان از طریق اجرای پرسشنامه های یل براون ( YBOCS)، شیهان (SDS) و عملکرد تحصیلی( فرم معلم از قبل جمع آوری شده بود)

ب - توضیح در خصوص روند برگزاری جلسات درمانی شامل تعداد جلسات درمانی، جلسات پیگیری، فاصله زمانی جلسات و روال برگزاری آنها

ج - بیان اصول و قراردادهای درمانی شامل: حضور به موقع و مداوم، رازداری با توجه به گروهی بودن جلسات درمانی، صداقت در بیان علائم، مسائل و مشکلات، مشارکت در مباحث و انجام تکالیف مربوط

د - معرفی خود در گروه توسط مراجعان و بیان اجمالی علائم و مشکلات مربوط

ه - بیان مقدمه ای کوتاه در رابطه با اختلال وسواس فکری و عملی

و - رسم نمودار شناختی اختلال وسواس فکری و عملی و اشاره به شرایط جسمی و شرایط محیطی به عنوان نقطه شروع وسواس سپس شکل گیری باور اصلی و باورهای بینابینی و تاثیر آنها از طریق یک ماشه چکان و بروز افکار مزاحم، تصورات و تکانه ها  و سپس نقش تفسیر و بروز حالات هیجانی خاص و سرانجام اجبارهای مختلف و جایگاه خلق و تاثیر آن در این فرایند کلی ( در شکل 2-2 آمده است).

ز - توضیح کلی در رابطه با نقش باور اصلی، باورهای بینابینی، تفسیر، خلق و اجبارها و سایر عوامل با توجه به نمودار رسم شده و نقاط هدف در جلسات درمانی

شرح جلسه

 پس از انجام ارزیابی مراجعان و ذکر مقدمات و اصول و قراردادهای درمانی بحث اصلی مطرح می شود. اختلال وسواس فکری و عملی یکی از اختلالات اضطرابی است و دارای علائمی است که افراد وسواسی را با آن علائم می شناسیم. مجموعه این علائم تحت عنوان وسواس فکری و عملی می آید. از علائم شایع در این اختلال، علائم ترس از آلودگی است که منجر به شستشوی زیاد می شود، شک و تردید در انجام کارها منجر به وارسی و چک کردن، نیاز به نظم و ترتیب افراطی منجر به کندی وسواسی و افکار پرخاشگرانه و جنسی از علائم دیگری است که منجر به افزایش اضطراب و رفتارهای اجتنابی در شرایط مختلف می گردد. همچنین افکار مذهبی و احتکار و بسیاری علائم دیگر در افراد وسواسی دیده می شود. سایر علائم به تدریج در طی جلسات مطرح خواهد شد اما ابتدا به بحث نحوه شکل گیری وسواس می پردازیم. در قدم اول باید به عوامل ژنتیکی و زیستی اشاره کرد. افراد معمولا یک آمادگی زیستی برای وسواس دارند که فقط احتمال بروز وسواس را افزایش می دهد و برای بروز، نیاز به وجود شرایط محیطی مناسب دارد.در بعضی خانواده ها شرایط تربیتی به گونه ای است که احتمال بروز وسواس در آنها بیشتر است. برای مثال خانواده هایی که اهمیت بیش از حد به نظم و ترتیب می دهند، همچنین شرایط فرهنگی می تواند زمینه ساز بروز وسواس شود. به این ترتیب وجود عوامل زیستی مناسب همراه با تجربیات شخص و عوامل فرهنگی منجر به بروز افکار و باورهای خاص می شود که علت اصلی وسواس را این باورها تشکیل می دهند. طرز فکر افراد مبتلا به وسواس و افراد غیر مبتلا در بسیاری از مسایل با یکدیگر متفاوت است. افراد وسواسی باورهای خاصی دارند که منجر به بروز وسواس و رفتارهای وسواسی می شود. این باورها به دو دسته تقسیم می شوند: باورهای هسته ای و باورهای بینابینی. که در جلسات بعدی در مورد آنها بحث خواهیم کرد. اما برای بروز وسواس صرف وجود باورها کافی نیست بلکه این باورها، نیاز به زمینه ای برای بروز آنها دارد. که از آن تحت عنوان ماشه چکان یاد کرده ایم. برای مثال قرار گرفتن در معرض آلودگی ماشه چکان ها منجر به بروز افکار مزاحم شده و تفسیر این افکار مزاحم منجر به هیجانهای خاص و سرانجام منجر به بروز رفتارهای وسواسی می شوند.البته در این میان خلق فرد هم در بروز وسواسها موثر است. این روند پدیدآیی و تداوم وسواس به طور کلی است که در نمودار رسم شده آن را می بینید. و آن را به مرور در جلسات بعدی توضیح داده و در مورد آن بحث خواهیم کرد. با توجه به مقدمات گفته شده از بیماراندرخواست می شود برای جلسه بعد به وسواسهایشان توجه کرده و لیست آن را تهیه کنند.

 

دانلود پروتکل گروه درمانی وسواس - پروتکل درمان وسواس با رویکرد شناختی رفتاری

دانلود پروتکل درمانی وسواس کودکان - پروتکل آموزشی درمانی وسواس کودکان با رویکرد act


پروتکل درمانی وسواس کودکان - پروتکل آموزشی درمانی وسواس کودکان با رویکرد act

پروتکل درمان وسواس کودکان با رویکرد ACT پروتکل درمان وسواس کودکان پروتکل درمانی وسواس کودکان

دانلود پروتکل درمانی وسواس کودکان - پروتکل آموزشی درمانی وسواس کودکان با رویکرد act

پروتکل آموزشی درمانی وسواس کودکان با رویکرد act
پروتکل درمان وسواس کودکان با رویکرد ACT
پروتکل درمان وسواس کودکان
پروتکل درمانی وسواس کودکان
پروتکل درمان وسواس کودکان با رویکرد act
درمان وسواس کودکان
درمان وسواس کودکان نی نی سایت
درمان وسواس کودکان چیست
کتاب درمان وسواس کودکان
درمان وسواس در کودکان
درمان وسواس فکری در کودکان
درمان وسواس
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 1398 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16

تعداد جلسات:   8

تعداد صفحات:  16

نوع فایل: PDF و WORD قابل ویرایش

 

بخشی از متن فایل:

درمان وسواس کودکان با رویکرد ACT در هشت جلسه پروتکل مربوطه در ۸ جلسه تدوین شده است. سه جلسه اول صرفا با والدین و از جلسه چهارم با حضور کودک و والدین انجام می ­شود. رویکرد ACT: درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد درمانی یکی از الگوهای درمانی بسط یافته اخیر است که فرایندهای درمانی کلیدی آن شامل: ۱- پذیرش : یا تمایل به تجربه درد و یا دیگر رویدادهای آشفته کننده بدون اقدام به مهار آنها ۲- عمل مبتنی بر ارزش یا تعهد توام با تمایل به عمل به عنوان اهداف معنی دار شخصی.

جلسه دوم

پس از بررسی موقعیتهای نوشته شده ؛

مشاور : خب حالا بگذار با یک داستان برایت بگویم چه اتفاقی می افتد.

استعاره جزیره )کشتی(

تا حالا سوار کشتی شدی؟ فرض کن سوار کشتی می شوی و میخواهی بروی به کشوری که همیشه آرزویش را داشتی. اما میان راه ناگهان طوفان میشود و کشتی غرق میشود. تو شناکنان خود را یه جزیره ای در آن نزدیکی میرسانی. می آیی لب ساحل می نشینی و میروی تو فکر که چی می خواستیم چی شد. توی همین فکرها هستی که ناگهان گرسنه ات می شود. پا میشی میری دنبال غذا. دوباره میای و میشنی به فکر یک کشتی که بیاد ببردت به کشورت اما شب میشه میگی فعلاً بیخیال کشورم فعلاً یه سرپناه پیدا کنم آروم شم . بعد تشنه ات میشه. آب شوره . میری دنبال آتیش که آب شورو شیرین کنی و ...

خلاصه یک ماه میگذره می بینی تو همش سرگرم رفع نیازهای جزیره ایت بودی. گرسنگی، تشنگی ، سرپناه و سایه بان و... . در حالیکه قرار بود بری به کشورت برسی. پا میشی بری که یه کشتی بسازی اما با خودت میگی، بیخیال من به این شرایط عادت کردم . نکنه همینم از دست بدم.

زندگی واقعی تو هم همینه:

یه روز سوار کشتی مادری و فرزندپروری شدی که به کشورت بری. کشورت چی بود ؟)ارزشها(

مادر:  مادر خوش اخلاقی باشم. باهاش بازی کنم. براش وقت بذارمو کتاب بخونمو ...

مشاور:  اما یه دفعه طوفان وسواس بچه ات اومد و تو مجبور شدی بری لب جزیره ی بلاتکلیفی بشینی. همینطور که تو فکر بودی که چی شد و ... یهو عصبانی شدی گفتی بیخیال مادر خوب بودن ، بذار فعلاً یه داد بزنم آروم شم. شدی یه مادر جزیره ای با رفتارای جزیره ای.

نیازای جزیره ایت همون ذهنته. فکرهات، احساس خشم و اضطرابت ، میل هات و ... که باعث میشن تو رفتارای جزیره ای کنی. مثه داد زدن یا تسلیم شدن در برابر بچه ات.

حالا من میگم بیا برو به سمت کشورت. تو میگی نه! من به اوضاع الانم عادت کردم . نکنه همینم از دست بدم . من فعلا با داد زدن سرش آروم میشم نکنه همین آرامشم از دست بدم.

انتخاب با خودته که همینجا تو جزیره بمونی و همه وقتت صرف نیازای جزیره ایت بشه و مدام رفتارای جزیره ای کنی یا بری تو مسیر کشورت.

تکلیف:  این هفته سعی کن یکی دوتا از رفتارهای جزیره ایت رو انجام ندی.

دانلود پروتکل درمانی وسواس کودکان - پروتکل آموزشی درمانی وسواس کودکان با رویکرد act

دانلود پروتکل درمانی اختلال اضطراب اجتماعی - درمان اضطراب اجتماعی با cbt


دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 206 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 6

تعداد جلسات:   12

تعداد صفحات:  6

نوع فایل: PDF و WORD قابل ویرایش

 

بخشی از متن فایل:

پروتکل گروه‌درمانگری شناختی- رفتاری نمونه‌ای که برای درمان اختلال اضطراب اجتماعی در این بخش ارائه خواهد شد، مبتنی بر کار هیمبرگ و بکر (2002) و آنتونی و سوینسون (a2001) است. این پروتکل با تشکیل یک جلسة فردی قبل ازشروع درمان گروهی آغاز می‌شود و بعد با تشکیل دوازده جلسة گروهی ادامه می‌یابد.

ملاقات‌های فردی پیش از درمان با افراد گروه

قبل از کارگروهی، توصیه می‌شود به هریک از افراد گروه فرصت دهید تا یک ملاقات فردی با حداقل یکی از درمانگرها داشته باشند.با این کار اطمینان پیدا خواهیم کرد که همة افراد گروه هنگام ورود به گروه دست‌کم یکی از افراد گروه را می‌شناسند. در این جلسات فردی، کار گروهی به‌خوبی توضیح داده شده و به پرسش‌های افراد پاسخ داده می‌شود. اطلاعاتی نیز دربارة محل، زمان و طول تشکیل جلسات و ساختار گروه به افراد گروه داده می‌شود. علاوه بر این، سلسله مراتب مواجهه نیز برای هر یک از افراد گروه تنظیم می‌شود.

جلسه اول: مطرح کردن منطق درمان

در اولین جلسه گروهی، هدف اصلی هدایت افراد گروه، کمک به درک مشکلاتشان و ارائة توضیحاتی در مورد شیوه و روش درمانی به آنهاست. بعضی از عناوین و موضوعاتی که باید در جلسة اول مطرح شوند عبارتند از:

  1. معرفی افراد گروه و درمانگرها به یکدیگر؛
  2. توصیف مشکل هر یک از افراد گروه : موقعیت‌ها و عوامل راه‌انداز ترس، نشانگان فیزیکی، افکار، رفتارهای اجتنابی و رفتارهای امنیتی؛
  3. ارائة دستورالعمل‌های مربوط به‌کار گروهی و مروری کلی بر کار گروهی: رازداری و محرمانه بودن مطالب مطرح‌شده در گروه توسط افراد، اهمیت شرکت منظم در جلسات، انتظارهای مربوط به تکالیف منزل (60 تا 90 دقیقه در هر روز)، نیاز به تمرکز روی اختلال اضطراب اجتماعی و موضوعات مرتبط با آن در بحث‌های گروهی؛
  4. توصیف ماهیت اضطراب: به افراد گروه آموزش دهیم که اضطراب پاسخی بهنجار و سالم به تهدید بیرونی و عینی است که برای حفظ و بقای انسان در وجود او گذاشته شده است و توضیح اینکه نداشتن اضطراب در موقعیت‌های اجتماعی نیز نگران‌کننده است؛
  5. مطرح کردن سه مؤلفة مهم اضطراب و ترس: مؤلفة فیزیکی، شناختی، رفتاری و تعامل میان این سه مؤلفه؛
  6. بررسی مدل شناخت- رفتاردرمانگری اضطراب اجتماعی (کلارک و ولز،1995)، با تأکید بر این نکته که این مدل نیمرخ نشانگان یک فرد خاص را در گروه چگونه تبیین می‌کند؛
  7. مروری بر روش‌های درمان و این نکته که این روش‌ها چه رابطه‌ای با سه مؤلفة اضطراب دارند؛
  8. بحث درمورد فواید ومضرات درمان اختلال اضطراب اجتماعی و راهبردهایی برای برخورد و مقابله با موانعی که در جریان درمان با آنها مواجه می‌شویم؛
  9. تکلیف منزل: توصیة خواندن کتاب‌های خودیاری در مورد ماهیت اختلال اضطراب اجتماعی، تکمیل برگه‌های بازبینی که تفکر دربارة اضطراب را با توجه به سه مؤلفة آن تسهیل می‌کند و توسعه می‌دهد (برای مثال برای هربار رخداد اضطراب یا ترس، ثبت احساس‌های فیزیکی، شناخت‌ها و پاسخ‌های رفتاری انجام‌شده).

دانلود پروتکل درمانی اختلال اضطراب اجتماعی - درمان اضطراب اجتماعی با cbt

دانلود ترجمه مقاله انگلیسی: ارزیابی عملکرد متریک های مسیریابی IBETX بر روی پروتکل های مسیریابی DSDV در شبکه


ترجمه مقاله انگلیسی: ارزیابی عملکرد متریک های مسیریابی IBETX بر روی پروتکل های مسیریابی DSDV در شبکه

ترجمه مقاله انگلیسی ارزیابی عملکرد متریک های مسیریابی IBETX بر روی پروتکل های مسیریابی DSDV در شبکه

دانلود ترجمه مقاله انگلیسی: ارزیابی عملکرد متریک های مسیریابی IBETX بر روی پروتکل های مسیریابی DSDV در شبکه

ارزیابی عملکرد  متریک  مسیریابی  IBETX
مسیریابی  IBETX
شبکه های اد هاک
Ad Hoc
دانلود ترجمه مقاله Ad Hoc
مقاله Ad Hoc
خرید ترجمه مقاله انگلیسی Ad Hoc
دانلود مقاله Ad Hoc
دانلود ترجمه مقاله کامپیوتر
مقاله رشته کامپیوتر
خرید مقاله ترجمه شده
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل docx
حجم فایل 804 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15

عنوان انگلیسی مقاله :

Performance Evaluation of the IBETX Routing Metric over
DSDV Routing Protocol in Wireless Ad hoc Networks

تعداد صفحات انگلیسی : 8 صفحه PDF

محل و سال انتشار : ELSEVIRE - 2013 سایت

Abstract
Wireless ad-hoc networks are characterized by a collection of wireless mobile nodes that dynamically form a temporary network without the use of any pre-defined network infrastructure or centralized administration. They have attributes such multi-hop wireless connectivity, continuously changing topology and easy deployment. The increasing demands that are made by users pose a challenge in the improvement of the quality of wireless ad-hoc networks. The performance of wireless ad-hoc networks depend on the efficiency of routing protocols, especially the routing metric operating within it. In this paper, the performance of the recently proposed routing metric Interference Bandwidth Adjusted Expected transmission count (IBETX) metric is compared with two prominent existing metrics, the Expected transmission count (ETX) and the Inverse Expected Transmission count (InvETX) over the Destination Sequenced Distance Vector (DSDV) routing protocol. The performance differentials are analysed using varying packet rates and node densities. From the simulations results, IBETX metric outperforms the ETX and InvETX metric because it implements the bandwidth sharing mechanism and makes use of the information available at the MAC layer. It can also be noted that it is very sensitive to data traffic rate. It performs well in low and medium node densities.

عنوان فارسی مقاله :

ارزیابی عملکرد متریک های مسیریابی IBETX بر روی پروتکل های مسیریابی DSDV در شبکه های Ad Hoc بی سیم

تعداد صفحات فارسی : 14 صفحه word

چکیــده

شبکه های Ad Hoc بی سیم توسط مجموعه ای از گره های تلفن همراه بی سیم مشخص شده اند که به صورت پویا یک شبکه موقت را بدون استفاده از زیرساخت های شبکه ای از پیش تعریف شده یا سیاست متمرکز، تشکیل می دهند. آن ها ویژگی هایی دارند مانند اتصال بی سیم چند هاپی، تغییر مداوم توپولوژی و به کارگیری آسان. افزایش تقاضا که توسط کاربران به وجود آمده است یک چالش در بهبود کیفیت شبکه های  Ad Hocبی سیم ارائه می دهد. عملکرد شبکه های  Ad Hocبی سیم به عملکرد پروتکل های مسیریابی، به خصوص متریک های عملیاتی مسیریابی در آن، بستگی دارد. در این مقاله، عملکرد متریک مسیریابی پیشنهاد شده اخیر یعنی متریک تداخل و تنظیم پهنای باند تعداد انتقال مورد انتظار (IBETX) با دو متریک برجسته موجود، تعداد انتقال مورد انتظار (ETX) و معکوس تعداد انتقال مورد انتظار (InvETX)، در میان پروتکل مسیریابی بردار فاصله ترتیبی مقصد (DSDV)، مقایسه می شود. تفاوت های عملکرد با استفاده از تغییر نرخ بسته ها و تراکم گره ها تجزیه و تحلیل می شود. با توجه به نتایج شبیه سازی، متریک IBETX از متریک های ETX و InvETX بهتر است زیرا این متریک مکانیزم اشتراک پهنای باند را پیاده سازی می کند و امکان استفاده از اطلاعات موجود در لایه MAC را فراهم می آورد. همچنین لازم به ذکر است که این متریک در رابطه با نرخ ترافیک داده ها بسیار حساس است. همچنین در تراکم گره های متوسط و کم عملکرد خوبی دارد.

  1. . معرفی و کارهای مربوطه

شبکه های Ad Hoc از گره های بی سیم که در محدوده انتقال یکدیگر نیستند، تشکیل شده است. گره های میانی به عنوان مسیریاب برای دریافت و ارسال مسیریابی و بسته های داده به گره ها در محدوده انتقال عمل می کنند. در این شبکه، پیام ها در درون هاپ های بی سیم چندگانه برای رسیدن به مقصدشان در میان پروتکل های مسیریابی مورد استفاده، تقویت و مسیریابی می شوند. پروتکل مسیریابی برای کنترل شکل گیری و پیکربندی توپولوژی شبکه، و در انتخاب بهترین مسیر از مبدا به مقصد مسئولیت دارد. قدرت یک پروتکل مسیریابی به بهره وری از متریک های لینکی که در آن مسیریابی را انجام می دهد، بستگی دارد.

 

دانلود ترجمه مقاله انگلیسی: ارزیابی عملکرد متریک های مسیریابی IBETX بر روی پروتکل های مسیریابی DSDV در شبکه